تجهیزات دندانپزشکی

ساخت وبلاگ

پس رفت بازاز تجهیزات دندانپزشکی در این سالها

در شرایط حال حاضر بازار تجهیزات دندانپزشکی شرکت های فروشنده شرایط ویژه ای را برای خرید در نظر گرفته اند و اقساط بلند مدت برای محصولات خود درنظر گرفته اند تا دندانپزشکان بتوانند با شرایط بهتر خرید خود را انجام دهند. دندانپزشکان نیز از این شرایط اقساطی استقبال بسیار کرده اند زیرا تقریبا سودی بر روی جنس اقساطی که خریداری می شود نمی اید وبا قیمت اصلی خرید اقساطی انجام میدهند.

این شرایط خرید این دسته از محصولات را ساده تر کرده است و دندانپزشک با پیش پرداخت اولیه کم محصول با قیمت بالا را خریداری می کنند. شرکت های وارد کننده در این شرایط موجود در بازار سعی دارند تا چرخه خرید و فروش را بچرخانند و نگذارد تا رکود بر این بازار حاکم شود. در اصل دولت باید راهکارهای اساسی برای اینمساله بیندیشد و گرنه با این اوضاع اقتصاد کشور دوام چندانی نخواهد داشت .

در بازار تجهیزات دندانپزشکی وارد کنندگان با توجه به شرایط سخت سعی می کنند تا کیفیت محصولات وارداتی را از دست ندهند و همواره محصولاتی با بهترین کیفیت را وارد کشور می شود زیرا این حوزه با سلامت جامعه در ارتباط است و کم شدن کیفیت محصولات تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه خواهد گذاشت. فلذا وارد کننده با تمام قدرت سعی بر این دارد تا کیفیت محصولات خود را حفظ کند ولی با این شرایط افزایش قیمت دلار زور وارد کننده هم تا حدی می رسد و از یک جا به بعد ناچار می شودتا محصولات با کیفیت پایین تر را وارد بازار کند .

در واقع این افزایش قیمت دلار نه تنها توان خرید را به شدت کاهش می دهد بلکه وضعیت را به عقب باز می گرداند و دیگر محصولات با کیفیت روز دنیا توان حضور در بازار داخل را به دلیل قیمت تمام شده بالا نخواهند داشت و تجهیزات قدیمی با کیفیت پایین تر جایگزین خواهند شد و این یعنی بازگشت به عقب به جای پیشرفت به جلوو از طرف دیگر خرید و فروش محصولات دست دوم و خراب رونق بیشتری پیدا می کنند که در این حوزه این مساله امری بسیار خطرناک است.

مسئولان مربوط باید راهکارهایی ارائه کنند تا بازار تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی در این شرایط دچار بی کیفیتی در محصول و یا کمبود نشوند که این مساله بحرانی جدی را در پی خواهد داشت که شاید در زمان حال زیاد احساس نشود ولی در سالهای اینده ظررهای ان نمایان خواهد شد. امید است تا کم توجهی ها از این بازار های مهم برداشت شود و راهکارهای مفید و چاره ساز روانه بازار شود.

در واقع دندانپزشکان همیشه به دنبال تجهیزات خوب با بهترین کیفیت هستند . خرید این دسته از محصولات در کیفیت کارشان هم تاثیر مستقیم میگذارد و یک ابزاربی کیفیت می توانند کار حساس یک دندانپزشک را تحت تاثیر قرار دهد از این رو همه دندانپزشکان در زمان خرید به دنبال محصولاتی با بهترین کیفیت و کارایی هستند و از محصولات بی کیفیت فراری اند. در واقع برندهای خوب و شناخته شده بیشتر در این بازار طرفدار دارند.

ولی با این حال برخی از برندهای خوب تجهیزات دندانپزشکی دیگر وارد کشور نمی شوند و ما شاهد نبود برخی از برندها در بازار هستیم که جای تاسف وناراحتی دارد . این مساله برای خود دندانپزشک نیز بسیار ناراحت کننده است زیرا توقع است که بازار رشد داشته باشد و در هر دوره محصولات جدید و به روز وارد ان شوند ولی برعکس ما شاهد پس رفت ان هستیم و تجهیزاتی که در گذشته در بازار به وفور یافت می شدنددر حال حاضر وجود ندارندو این جای بسی نا امیدی است.

 

 

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 103 تاريخ : شنبه 22 آذر 1399 ساعت: 22:11

پیشی گرفتن تجهیزات دندانپزشکی  وارداتی از تولیدات داخل

تجهیزات دندانپزشکی از جمله محصولات مهمی هستند که از نظر واردات برخی از اقلام دچارمشکل هستند. این افزایش های نا به هنگام دلار نوسانات قیمتی شدیدی را در این بازار به وجود اورده است و کار را برای وارد کننده کمی سخت تر کرده است و با هربار نوسانان قیمت دلار بازار تجهیزات دندانپزشکی دچار شوک می شود که متاسفانه با افزایش قیمت همراه است و این برای خریداران اصلا خوشایند نیست.

این شرایط کار را برای شرکت های عرضه کننده نیز بسیار دشوار کرده. تغییر مدام قیمت ها و سردرگمی خریداران نتیجه اتفاقات اخیر بده است. وارد کننده ناچار است برای حفظ سرمایه خود با هربار افزایش قیمت دلار قیمت تجهیزات را افزایش دهد چون مشخص نیست تا پارت بعدی که قصد واردات جدید دارد قیمت دلار چند می شود .برخی از تجهیزات هستند که با این قیمت ها برای وارد کننده به صرفه نیست که وارد کنند و اگر وارد شود با قیمت تمام شده بسیار بالایی باید به فروش برسد و به همین دلیل استقبال چندانی نخواهد شد.

تجهیزات دندانپزشکی دسته محصولاتی هستند که این مشکلات در واردات و فروش انها مشکلات جدی تری را به وجود خواهد اوردو اسیب های وارده در مدت زمان کوتاهی مشخص می شود. در واقع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و داروها جزو کالاهای ضرور هستند که نبود یا کمبودش مشکلات بسیار جدی را به بار خواهد اورد. در حال حاضر در زمینه کمبود دارو شاهد معضلات به وجود امده هستیم.

مساله ای که بیش از اینها باید به ان توجه می شد ونباید تا به این حد اشفتگی و نوسان در این بازارها را شاهد بودیم. چاره اصلی برای برطرف شدن مشکلات تولید داخلی است. میزان زیاد وابستگی ما به کالاهای وارداتی به شدت مارا وابسته کرده و نتیجه این وابستگی شرایط نا به سامان کنونی است. در سالهای گذشته کم اهمیت ترین موضوع تولید داخل بوده است و چه بسا تولید کنندگانی که با هزاران امید دست به تولید زدند در مدت زمان کوتاهی زمین زده شدند وبا وجود این شرایط نا به سامان تازه به فکر تولید داخل افتاده ایم.

در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی در سالهای گذشته اقدامات چشمگیری صورت نگرفته و چند شرکت وارد کننده در کنار واردات اقدام به تولید هم کرده اند در صورتی که ظرفیت خیلی بیشتر از این هاست و میتوان به راحتی به تولید داخل بسیاری از تجهیزات برسیم ونیازی به واردات نداشته باشیم ولی متاسفانه بسترتولید در کشور به قدری سخت و ناهموار است که اغلب سرمایه داران تمایلی ندارند به این سمت بروند با علم بر ایتکه این توانایی وجود دارد و سود خوبی هم در اینده خواهد داشت ولی با توجه به ریسک زیاد ان به این سمت و سو نمی روند.

دولت راهی هموار برای تولید کننده ایجاد نکرده و در سالهای گذشته شاهد ورشکستگی بسیاری از تولید کنندگان در اصناف مختلف بودیم که در پیچ و خم های قانونی تاب نیاوردند و سرمایه و انگیزه خود را از دست دادند. این مساله باعث شده تا اگر افراد توانایی در تولید هم داشته باشند کمتر به این سمت بروند.

تجهیزات دندانپزشکی کالاهای اساسی در این زمینه هستند و باید فکری اساسی در جهت تولید انها نمود. راه افتادن چرخه تولید باعث می شود تا در اینده شاهد رونق بیشتری در این صنف باشیم و در بازار بیشتر تولیدات داخلی را ببینیم تا خارجی

 

 

تجهیزات دندانپزشکی...
ما را در سایت تجهیزات دندانپزشکی دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی, نویسنده : marzi tajhizatdandanpezeshki بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت: 6:30